ملخص+مفهوم+ترجمة المسرحة الرائعة The Piano Lesson

ملخص+مهوم+ترجمة المسرحة الرائعة The Piano Lesson



  the summary

Over one hundred years ago, the Charles family was owned by the Sutters of Mississippi. When Papa Boy Willie's wife and son were sold to a neighboring farm for a piano, Boy Willie used his skills as a master woodworker to carve their likenesses into the piano - as well as a pictorial representation of their family history, from Africa to the present.
Decades later, the descendants of that family - the brothers Wining Boy, Doaker, and Boy Charles - decided that the piano could not remain in the Sutters' possession. It was the soul of the family. They succeeded in stealing the piano, but Sutter caught up with Boy Charles in a Yellow Dog train car, and burned him and four hobos alive. These five became the Ghosts of the Yellow Dog, avenging themselves over time against the white bullies of the area.
The piano became the property of Mama Ola, Boy Charles' wife, who expended her sorrow on it. When she passed away, the piano belonged to her children, Berniece and Boy Willie, although for a time Wining Boy carried it around from town to town as a traveling musician. It currently resides in Berniece's living room, although she refuses to play it.
The action of the play revolves around Boy Willie's visit to Pittsburgh with the intention of selling the piano. He and his friend Lymon have come up north with a truckful of watermelons to sell. With his half of the melon sales and his half of the piano, as well as savings, Boy Willie will be able to buy Sutter's land - the elder Sutter having been recently killed in an accident that some attributed to the Ghosts of Yellow Dog.
But Berniece refuses to sell the piano. Her sense of identity is closely tied up in the artifact and its history, so although she won't play it, she also won't let it go. The siblings fight over this issue for the entire play, occasionally mediated by Doaker and Wining Boy.
Meanwhile, Berniece's personal life is similarly challenged. The preacher Avery wishes to marry her, but she isn't interested in being with a man at the moment. However, late one night a lovelorn Lymon manages to crack through some of her defenses. This encounter also causes Lymon to doubt his role in Boy Willie's scheme to remove the piano, and their last attempt to move it is thwarted by a combination of Lymon's doubt and the work of the ghost of Sutter, who has been haunting the household.
In a final confrontation, Boy Willie attacks this ghost, while Avery attempts to exorcise the house. Boy Willie is losing the fight with the spectre when Berniece performs her own exorcism - she goes to the piano and finally plays it, summoning the aid of the spirits of her ancestors.
Sutter's ghost flees and, finally convinced of the value of the piano - and of Berniece's renewed commitment to keeping its memory a living thing - Boy Willie leaves as well


______________________________________________________________________________________________

الملخص :

منذ أكثر من مائة سنة، كانت عائلة تشارلز مملوكة من قبل سوترز من ميسيسيبي. عندما تم بيع زوجة وابن بابا بوي ويلي إلى مزرعة مجاورة للبيانو، استخدم بوي ويلي مهاراته كخبير في صناعة الخشب ليقوم بمثابته في البيانو - فضلا عن تمثيل مصور لتاريخ أسرته، من أفريقيا حتى الوقت الحاضر .بعد عقود من الزمن، قرر أحفاد تلك العائلة - الإخوة وينينغ بوي، دواكر، وبوي تشارلز - أن البيانو لا يمكن أن يبقى في حيازة سوترز. كانت روح الأسرة. نجحوا في سرقة البيانو، ولكن سوتر اشتعلت مع بوي تشارلز في سيارة القطار الأصفر الكلب، وأحرقوه وأربعة هوبوس على قيد الحياة. هذه الخمسة أصبحت أشباح الكلب الأصفر، والانتقام أنفسهم مع مرور الوقت ضد البلطجية البيض في المنطقة.أصبح البيانو ملكا ماما علا، زوجة بوي تشارلز، الذي أنفق حزنها عليها. عندما توفيت، كان البيانو ينتمي إلى أولادها، بيرنيس و بوي ويلي، على الرغم من ذلك لفترة وينينغ بوي حملها من مدينة إلى أخرى كموسيقي سفر. وهو يقيم حاليا في غرفة المعيشة في بيرنييس، على الرغم من أنها ترفض اللعب.عمل المسرحية تدور حول زيارة بوي ويلي إلى بيتسبرغ بقصد بيع البيانو. وقد جاء هو وصديقه ليمون إلى الشمال مع شاحنة من البطيخ للبيع. مع نصف مبيعات البطيخ ونصفه من البيانو، فضلا عن المدخرات، سوف بوي ويلي تكون قادرة على شراء أرض سوتر - الأكبر سوتر بعد أن قتل مؤخرا في حادث أن البعض يعزى إلى أشباح الكلب الأصفر.لكن بيرنييس يرفض بيع البيانو. ويرتبط شعورها بالهوية ارتباطا وثيقا في القطع الأثرية وتاريخها، لذلك على الرغم من أنها لن تلعبه، وقالت انها أيضا لن ندعه يذهب. الأخوة يحاربون هذه القضية للعب بأكمله، بوساطة من قبل دواكر و وينينغ بوي.وفي الوقت نفسه، تحدي حياة بيرنييس الشخصية على نحو مماثل. الوعظ أفيري يرغب في الزواج منها، لكنها لا ترغب في أن يكون مع رجل في الوقت الراهن. ومع ذلك، في وقت متأخر من ليلة واحدة ليمون لوفيلورن تمكن من كسر من خلال بعض الدفاعات لها. هذا اللقاء أيضا يسبب ليمون للشك في دوره في مخطط بوي ويلي لإزالة البيانو، ومحاولتهم الأخيرة للتحرك هو إحباط من قبل مزيج من الشك ليمون وعمل شبح سوتر، الذي كان يطارد الأسرة.في المواجهة النهائية، بوي ويلي يهاجم هذا الشبح، في حين أن آفيري يحاول طرد المنزل. بوي ويلي تخسر المعركة مع الشبح عندما بيرنييس تؤدي طردها الخاص - تذهب إلى البيانو وأخيرا يلعب ذلك، استدعاء المساعدات من أرواح أسلافها.

يهرب شبح سوتر، واقتناعا أخيرا بقيمة البيانو - والتزام بيرنييس المتجدد بإبقاء ذاكرته أمرا حيويا - يترك بوي ويلي كذلك.

_______________________________________________________________________________

the character


Doaker

Doaker is the closest thing the Charles family currently has to a patriarch, as the more stable and grounded of the two surviving siblings. He has worked his entire life on the railroad, first laying rail and now as a cook, and is given to incorporating the mythos of the rail into his everyday philosophy. He refuses to take sides in the drama over the piano, but steps in to stop the situation from getting out of hand.

Boy Willie

Boy Willie is Doaker's energetic nephew, a schemer who is always embroiled in some plot or another. his current ambition is to validate his family's past and secure its future by purchasing the land they worked as slaves. But in order to do this, he must sell the piano. He gets his way not through persuasion but by bulldozing people, but his sister's conviction proves an insurmountable road block.

Lymon

Lymon is Boy Willie's friend from down South, and his partner in crime. Although Boy Willie considers himself the brains of the operation, Lymon is just more inclined to geniality and taking things as they come. He can be proactive, in a mild yet effective way that is often upstaged by Boy Willie's brash style. In the end, he gains a will and identity of his own, and parts ways from Boy Willie.

Berniece

Berniece is Boy Willie's sister, and she's a hard woman to please. Her husband died three years previous, and she has lived with her uncle and daughter since, living day to day and worrying only about raising Maretha. Her stubborn refusal to change her ways is shown in her unwillingness to marry Avery or to sell - or even play - the piano. She is the type of woman who thinks men are only good for messes of things, and leaving women to clean up after them.

Maretha

Maretha is Berniece's young daughter. She doesn't know much about her family's history, but she is interested when Boy Willie starts to tell her. Her mother allows Maretha to take piano lessons, but never explains why she herself won't play it. Maretha's fear of the ghost upstairs leads to Boy Willie's confrontation with the specter.

Avery

Avery considers himself Berniece's beau, although his affections are not quite reciprocated. He more than anyone in the cast has settled into his role in the white man's world, and enjoys his steady job as an elevator operator while saving money to start his true calling as a preacher. Although not well educated, he makes a good show of it, and is called upon to help dispel the spirits from the house.

Wining Boy

Wining Boy is Doaker's ne'er do well brother, who appears in town whenever he is down on his luck. He is a charmer and a strong personality, similar to Boy Willie, and indeed he too has fun pushing Lymon around. Wining Boy used to make his livelihood on the piano before it became permanently parked in Berniece's living room, but he quit that life when he began to feel chained to the piano and his identity as an entertainer. Nevertheless, he is protective of the piano, and plays it when he is in town.

Grace

Grace is a girl that Boy Willie picks up in a bar, although Lymon had his eye on her first. She is perceptive and doesn't like to cause trouble, or be around trouble - she leaves the apartment when Berniece disapproves of her tryst, and later when she senses the ghost's presence. In the end, Lymon begins to win her over.

___________________________________________________________________________ _______

الشخصيات  

دواكر

دواكر هو أقرب شيء عائلة تشارلز لديها حاليا إلى البطريرك، وأكثر استقرارا وأرضا من الأشقاء اثنين على قيد الحياة. وقد عمل حياته كلها على السكك الحديدية، ووضع السكك الحديدية الأولى والآن كوكا، وتعطى لدمج أسطورة السكك الحديدية في فلسفته اليومية. ورفض أن يتخلى عن الدراما على البيانو، ولكن الخطوات لوقف الوضع من الخروج من اليد.خادم، ويليبوي ويلي هو ابن دويكر النشط، وهو مخطط دائما متورط في مؤامرة أو أخرى. فإن طموحه الحالي هو التحقق من ماضي عائلته وتأمين مستقبله بشراء الأرض التي كانوا يعملون فيها كعبيد. ولكن من أجل القيام بذلك، يجب أن يبيع البيانو. فهو لا يحصل على طريقه من خلال الإقناع بل عن طريق تجريف الناس، إلا أن قناعة أخته تثبت وجود طريق لا يمكن تجاوزه.

ليمون

الليمون هو صديق بوي ويلي من أسفل الجنوب، وشريكه في الجريمة. على الرغم من أن بوي ويلي يعتبر نفسه أدمغة العملية، ليمون هو فقط أكثر ميلا إلى الجاذبية وأخذ الأمور لأنها تأتي. وقال انه يمكن أن تكون استباقية، بطريقة خفيفة لكنها فعالة التي غالبا ما تكون مثقلة من قبل أسلوب الصبي بوي ويلي. في النهاية، وقال انه يكسب إرادة وهوية من تلقاء نفسه، وأجزاء طرق من بوي ويلي.

بيرنيس

بيرنييس هي شقيقة بوي ويلي، وانها امرأة صعبة لإرضاء. توفي زوجها ثلاث سنوات سابقة، وعاشت مع عمها وابنتها منذ ذلك الحين، تعيش يوما بعد يوم، وتثير القلق بشأن رفع مريثا فقط. يظهر رفضها العنيد لتغيير طرقها في عدم رغبتها في الزواج من آفيري أو بيع - أو حتى العزف على البيانو. انها نوع من النساء الذين يعتقدون الرجال فقط جيدة للرسائل من الأشياء، وترك النساء لتنظيف بعد لهم.

ماريثا

ابنة ماريثا بيرنييس الصغيرة. انها لا تعرف الكثير عن تاريخ عائلتها، لكنها مهتمة عندما يبدأ ويلي ويلي أقول لها. والدتها تسمح ماريثا أن تأخذ دروس العزف على البيانو، ولكن لا يفسر لماذا هي نفسها لن تلعب. خوف مارثا من الشبح في الطابق العلوي يؤدي إلى مواجهة بوي ويلي مع الشبح.

أفيري

أفري يعتبر نفسه بيرنييس، ولكن على الرغم من أن عواطفه ليست بالمثل. وقد استقر أكثر من أي شخص في المدلى به في دوره في عالم الرجل الأبيض، ويتمتع بعمله الثابت كمشغل مصعد مع توفير المال لبدء دعوته الحقيقية كخطاب. على الرغم من أنه ليس متعلما جيدا، وقال انه يجعل عرض جيد من ذلك، ويطلب منه للمساعدة في تبديد الأرواح من المنزل.

وينينغ بوي

وينينغ بوي هو دواكر نيير أخي جيدا، الذي يظهر في المدينة كلما كان على حظه. هو ساحر وشخصية قوية، على غرار بوي ويلي، بل هو أيضا لديه متعة دفع ليمون حولها. كان وينينغ بوي يستخدم في كسب عيشه على البيانو قبل أن يصبح متوقفا بشكل دائم في غرفة المعيشة في بيرنييس، لكنه استقال من حياته عندما بدأ يشعر بالسلاسل إلى البيانو وهويته كمستمتع. ومع ذلك، فهو يحمي البيانو، ويلعبه عندما يكون في المدينة. 

قرايس

قرايس هي الفتاة التي يلتقطها بوي ويلي في حانة، على الرغم من أن ليمون كان عينه لها أولا. انها مدرك ولا تريد أن تسبب المتاعب، أو أن تكون حول المتاعب - وقالت انها ترك الشقة عندما بيرنييس يرفض من تريست لها، وبعد ذلك عندما تستشعر وجود شبح. في النهاية، يبدأ الليمون للفوز لها أكثر  

_____________________________________________________________________________________

 Themes

Leaving a Mark

Of significant importance to some of the Charles family's men is the idea of leaving a mark on the world. Boy Willie expresses this most explicitly in his speech about his need to do something that will last in the world, to make a mark on a tree that says "Boy Willie was here." This hearkens back to the piano itself. Boy Willie's great grandfather also felt the powerful urge to leave a mark, and he did it by carving "we were here" into the wood of the piano. The irony is that Boy Willie wishes to sell the elder Boy Willie's statement in order to make his own.

Femininity

Berniece's femininity is a disputed ground in the play. Is she still a woman if she doesn't have a man? Berniece argues yes, certainly, and any modern audience wants to agree. But Wilson complicates this question by analogizing Berniece's refusal to take a man to her refusal to play the piano. We are made to wonder if being alone is really how Berniece belongs, or if she is hiding from herself, just as she hides from the piano. This connects to the clearly gender-coded way in which history and sorrow are presented, as inextricably tied to the matrilineal heritage of the Charles family. The implication is that Berniece's femininity, vis a vis her romantic life, is impeded by the legacy she was left as the only adult female in the family.

Music

Music is of course a very vibrant presence in a play named after an instrument. The instrument of the title, which holds a prominent place on stage for the length of the play, is a white instrument, part of the western musical tradition. But the only white music ever played on this piano is a few bars plucked out by the beginner Maretha - and she is quickly stopped by Boy Willie and his boogie woogie. The piano is appropriated for the music of the Charles family and their community, and as such music is made just as much of a cultural battleground as the piano itself.

Property

The concept of property is woven densely through The Piano Lesson. What is property? What can be owned? The Charles family was once property. Boy Willie seeks to own property of his own, believing property to be the key to success. The piano defies property-ness, becoming embued with spirits and a life of its own. Can it be property if no one - not the Charles family as a whole, not Berniece and Boy Willie, not Sutter - can make a complete claim to its ownership?

Ownership

Deeply entwined with the previous theme, the concept of ownership also brings into play questions of non-material ownership, vis a vis history and sorrow. Who can claim the Charles family history? Who wants to? Berniece feels that she inherited the right to the piano and part and parcel of inheriting her mother's piano. But her brother connects the ownership of the history to the patrilineal inheritance of the desire for a better life, claiming that their father would have approved of the plan to sell the piano for a plot of land. The division falls on gender lines - do men or women have a stronger claim to the community's history?

Overcoming death

As The Piano Lesson is fundamentally a ghost story, it features a lot of death overcome - in the form of Sutter's spirit haunting the piano, yes, but also the Ghosts of Yellow Dog continuing to protect their family from beyond the grave. But the theme is extended past the literal representation in the ghosts, to Boy Willie's claim that he has overcome death by transcending the fear of dying. He achieved this by killing a cat and discovering that he, like the white man, could wield death as a weapon. And in the end, Boy Willie truly does overcome death by wrestling its ghostly personification, and driving the spectre from the house.

Object vs Artifact

This is the fundamental problem that animates the entire play. Berniece wants to preserve the piano, untouched, unplayed, as an artifact of the family's history and suffering. The piano has a symbolic meaning separate from its practical or monetary value, and in Berniece's eyes it should be protected and preserved. But Boy Willie sees the piano only as an object, not as an artifact, and therefore he looks at it and his eyes fill with dollar signs. The understanding of the piano as artifact comes from the gut, and Boy Willie doesn't have it - to him, Berniece might as well be framing a $100 bill on the wall. The dual roles and interpretations of the piano form the backbone of the entire conflict of the play.

 ____________________________________________________________________________________

الموضوعات

ترك  العلاماتمن أهمية كبيرة لبعض رجال عائلة تشارلز فكرة ترك علامة على العالم. يعبر بوي ويلي عن ذلك بشكل أكثر وضوحا في خطابه حول حاجته إلى القيام بشيء من شأنه أن يستمر في العالم، لوضع علامة على شجرة تقول "بوي ويلي كان هنا". هذا هيركنز العودة إلى البيانو نفسه. شعر جد بوي ويلي الكبير أيضا بالحاجة القوية إلى ترك علامة، وقام بذلك من خلال نحت "كنا هنا" في خشب البيانو. المفارقة هي أن بوي ويلي يرغب في بيع بيان بوي ويلي الأكبر من أجل جعل بلده.

 

أنوثة


إن أنوثة بيرنييس هي أرض متنازع عليها في المسرحية. هل هي لا تزال امرأة إذا لم يكن لديها رجل؟ بيرنييس يجادل نعم، وبالتأكيد، وأي جمهور حديث يريد الاتفاق. لكن ويلسون يعقد هذا السؤال من خلال تقريب رفض بيرنيس لأخذ رجل لرفضها العزف على البيانو. نحن نتساءل إذا كان وحده هو حقا كيف ينتمي بيرنييس، أو إذا كانت مختبئة من نفسها، تماما كما أنها تخفي من البيانو. وهذا يرتبط بالطريقة الواضحة بين الجنسين التي يتم فيها عرض التاريخ والحزن، على نحو لا ينفصم مرتبط بالتراث الأمري لعائلة تشارلز. والنتيجة هي أن أنوثة بيرنييس، في مواجهة حياتها الرومانسية، تعرقلها الإرث الذي تركته كأنثى الوحيدة في الأسرة.

 

موسيقى


الموسيقى هي بالطبع وجود نابض بالحياة جدا في مسرحية اسمه بعد الصك. صك العنوان، الذي يحمل مكانا بارزا على خشبة المسرح لطول المسرحية، هو أداة بيضاء، وهي جزء من التقليد الموسيقي الغربي. ولكن الموسيقى البيضاء الوحيدة التي لعبت على الإطلاق في هذا البيانو هو عدد قليل من الحانات التقطه من قبل ماريثا المبتدئين - وأنها توقفت بسرعة من قبل بويلي ويلي له الرقصة ووجي. يتم تخصيص البيانو لموسيقى عائلة تشارلز ومجتمعهم، وعلى هذا النحو يتم الموسيقى مثل الكثير من ساحة المعركة الثقافية والبيانو نفسه. 

خاصية


يتم المنسوجة مفهوم الملكية كثيفة من خلال الدرس البيانو. ما هو العقار؟ ماذا يمكن أن تكون مملوكة؟ عائلة تشارلز كانت ملكا. يسعى بوي ويلي إلى امتلاك ممتلكاته الخاصة، مؤمنة الملكية لتكون مفتاح النجاح. البيانو يتحدى الملكية-نيس، لتصبح جرأة مع الأرواح وحياة خاصة بها. هل يمكن أن تكون ممتلكات إذا لم يكن أحد - وليس عائلة تشارلز ككل، وليس بيرنيس وبوي ويلي، وليس سوتر - يمكن أن تجعل مطالبة كاملة لملكيتها؟

ملكية


إن مفهوم الملكية، الذي يتشابك تماما مع الموضوع السابق، ينطوي أيضا على مسائل تتعلق بالملكية غير المادية، في مواجهة التاريخ والحزن. من يستطيع المطالبة بتاريخ عائلة تشارلز؟ من يريد أن؟ بيرنييس يشعر أنها ورثت الحق في البيانو وجزء لا يتجزأ من وراثة البيانو والدتها. ولكن شقيقها يربط ملكية التاريخ إلى الوراثة الأبوية للرغبة في حياة أفضل، مدعيا أن والدهم كان قد وافق على خطة لبيع البيانو لقطعة أرض. ويندرج هذا التقسيم على أساس نوع الجنس - هل لدى الرجال أو النساء ادعاء أقوى بتاريخ المجتمع؟ 

التغلب على الموت


كما الدرس البيانو هو في الأساس قصة شبح، ويتميز الكثير من الموت التغلب - في شكل روح سوتر يطارد البيانو، نعم، ولكن أيضا أشباح الكلب الأصفر الاستمرار في حماية أسرهم من أبعد من القبر. ولكن تم تمديد الموضوع الماضي التمثيل الحرفي في الأشباح، إلى ادعاء بوي ويلي أنه قد تغلب على الموت من خلال تجاوز الخوف من الموت. وقد حقق ذلك بقتل قط واكتشاف أنه، مثل الرجل الأبيض، يمكن أن يمارس الموت كسلاح. وفي نهاية المطاف، بوي ويلي حقا لا التغلب على الموت من خلال مصارعة تجسيد شبحية، والقيادة الشبح من المنزل.

 

كائن مقابل قطعة أثرية


هذه هي المشكلة الأساسية التي تحفز المسرحية بأكملها. بيرنييس يريد الحفاظ على البيانو، لم يمسها، لم يتم تشغيلها، باعتبارها قطعة أثرية من تاريخ الأسرة والمعاناة. البيانو له معنى رمزي منفصل عن قيمته العملية أو النقدية، وفي عيون بيرنييس يجب حمايتها والحفاظ عليها. ولكن بوي ويلي يرى البيانو فقط ككائن، وليس قطعة أثرية، وبالتالي فهو ينظر في ذلك وعيناه ملء مع علامات الدولار. فهم البيانو كما قطعة أثرية يأتي من الأمعاء، وبوي ويلي ليس لديها - له، بيرنييس قد يكون أيضا تأطير مشروع قانون 100 $ على الحائط. الأدوار المزدوجة والتفسيرات للبيانو تشكل العمود الفقري للصراع بأكمله من المسرحية.
 

 _____________________________________________________________________________________

 The Setting

The action of the play takes place in the kitchen and parlor of the house where Doaker Charles lives with his niece, Berniece, and her eleven-year-old daughter, Maretha.  The house is sparsely furnished, and although there is evidence of a woman’s touch, there is a lack of warmth and vigor.  Berniece and Maretha occupy the upstairs rooms.  Doaker’s room is prominent and opens onto the kitchen.  Dominating the parlor is an old upright piano.  On the legs of the piano, carved in the manner of African sculpture, are mask-like figures resembling totems.  The carvings are rendered with a grace and power of invention that lifts them out of the realm of craftsmanship and into the realm of art.  At left is a staircase leading to the upstairs.
____________________________________________________________________________________________________

مكان الاحداث

ويتم تنفيذ المسرحية في المطبخ وصالون المنزل حيث يعيش داوكر تشارلز مع ابنة أخيه، بيرنيس، وابنتها ماريثا البالغة من العمر 11 عاما. المنزل هو أثاث ضئيل، وعلى الرغم من أن هناك أدلة على لمسة المرأة، وهناك نقص في الدفء والنشاط. بيرنييس وماريثا تحتل الغرف في الطابق العلوي. غرفة دواكر بارزة وتفتح على المطبخ. يهيمن على صالون هو البيانو تستقيم القديم. على أرجل البيانو، منحوتة بطريقة النحت الأفريقي، هي مثل القناع الأرقام تشبه الطوطم. المنحوتات مع نعمة وقوة الاختراع الذي يرفعها من مجال الحرفية وفي مجال الفن. في اليسار هو الدرج المؤدي إلى الطابق العلوي. 
____________________________________________________________________________________________________
لمزيد من المعلومات قم بتحميل هذة النسخة من الكناب و التي قمت بتطويرها في شكل اسألة للمناقشة.
للتحميل اضغط هنا
____________________________________________________________________________________________________
for more info dwonload this pdf file which is content the discussion questions ,that will help you with reading 
to download file click here
__________________________________________________________________________________________________ 
  

شكرا لك ولمرورك